Leraren

Leraren zullen een andere afweging maken: zij zullen zeker zien dat de betreffende leerling iets extra’s nodig heeft, maar ze hebben een fors aantal andere kinderen in de klas. Hun afweging zal zijn: kan ik de klas als geheel nog wel aan, komen andere kinderen voldoende aan hun trekken, kan ik het qua hoeveelheid werk behappen? Het perspectief van de leraar wordt bovendien gekleurd door diens eerdere ervaring, diens opvattingen over wat een goede leraar is en door de betrokkenheid bij de rest van de school. Leraren zien dat ze op korte termijn misschien iets moeten aanpassen, maar ze komen er niet aan toe. Ze kunnen immers geen ijzer met handen breken. Hun tijdsperspectief is heel direct (morgen in de klas) maar als het over vernieuwingen gaat hebben ze meer tijd nodig. (Zie ook hoofdstuk 5.)

Reageer op de publicatie

Velden met een * zijn verplichte velden



Naam *

Emailadres

Wat staat er op deze afbeelding? captcha

Essay Passend Onderwijs

Essay Passend Onderwijs

oktober 2014

 

Schrijf mee aan het theorieboek en werkboek Passend Onderwijs. Reageer op de publicatie, geef uw ideeën, aanvullingen! 

 

Contact Marit Lüschen

Download onze publicaties

kafkabrigade logo

Laatste reacties

Actueel: essay passend onderwijs

essay passend onderwijs kafkabrigade